Cele mai bune sisteme educaţionale ale lumii în 2014

Leave a comment

May 16, 2014 by Revista

education

Coreea de Sud are, în prezent, cel mai bun sistem educaţional din lume, potrivit unui top realizat anual de compania britanică Pearson, ce activează în domeniul educaţional. Ţara asiatică a avansat cu o poziţie anul acesta, detronând Finlanda, care a obţinut titlul în 2013.

Topul întocmit în fiecare an de Pearson are în vedere ratele absolvirii (inclusiv din învăţământul superior), rata înscrierii la facultate, dar şi de rezultatele obţinute de elevi la o serie de teste universale susţinute o dată la trei sau patru ani în domenii precum matematică, ştiinţe şi competenţe lingvistice. Cercetătorii Pearson au analizat şi comparat date din 39 de ţări şi o regiune (Hong Kong) din Asia, Europa, America (de Nord şi de Sud) şi Australia.

Ca şi anul trecut, sistemele educaţionale din Asia s-au clasat în 2014 pe primele locuri (Coreea de Sud –locul I, Japonia – locul al II-lea, Singapore – locul al III-lea, Hong Kong – locul al IV-lea), trimiţând de data aceasta Finlanda pe locul al V-lea. Potrivit reprezentanţilor Pearson, succesul obţinut de ţările asiatice, la nivel educaţional, este datorat culturii potrivit căreia profesorii şi şcoala, în general, beneficiază de foarte mult respect din partea societăţii, iar „profesorii, elevii şi părinţii, cu toţii îşi asumă responsabilitatea pentru o bună educaţie”.

Conform unei analize realizate anul trecut de BBC, în Coreea de Sud se pune foarte mare accent pe examene, iar programa şcolară este structurată ca să răspundă strict cerinţelor examenelor naţionale. Mai mult, examenele sunt considerate evenimente foarte importante în societate. De exemplu, în cazul testelor de admitere la facultate cu foarte mulţi candidaţi, traficul în zona universităţii este oprit, iar avioanele sunt deviate pentru a reduce la minimum zgomotul care i-ar putea deranja pe studenţi.

Finlanda, ţara europeană clasată cel mai sus în topul educaţional, se laudă cu unii dintre cei mai bine pregătiţi profesori din lume, atent selectaţi (inclusiv profesorii de şcoală primară au cel puţin studii de masterat), iar municipalităţile şi chiar şcolile au posibilitatea de a modifica programa școlară naţională. Dintre ţările europene, Finlanda este urmată îndeaproape de Regatul Unit al Marii Britanii (locul 6) care, potrivit presei naţionale, îşi datorează locul ratelor ridicate ale absolvirii instituţiilor de învăţământ superior, dar şi de Olanda (locul 8), Irlanda (9) şi Polonia (10). Topul 20 este închis de Elveția, iar pe locul 30 se află Bulgaria.

România s-a numărat şi ea printre ţările analizate, clasându-se anul acesta pe locul 31, în urcare cu o poziţie faţă de anul trecut şi urmată îndeaproape de Chile, Grecia şi Turcia. Ultimele locuri au fost ocupate de Brazilia (38), Mexic (39) şi Indonezia (40).

sursa –  ro.stiri.yahoo.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

biroucatalindupu@gmail.com

%d bloggers like this: