Interviu cu Nelu Rosu, co-organizator TARMUL DE AUR

Leave a comment

July 21, 2014 by Revista

th

Nelu Rosu, alaturi de Catalin Dupu si Cornel Marin, este co-organizator al programului TARMUL DE AUR, ajuns anul acesta la aV-a editie.

1. Care a fost parcursul vietii dvs, pana sa deveniti pastor?

Am facut parte dintr-un grup deosebit de studenti la Iasi in anii ’80 (Cristi Tepes,Nelu Maior,fratii Handaric,etc) iar lider ne era eruditul teolog Danut Manastireanu,cand s-a semanat in noi dorinta de slujire.Apoi preocuparile mele dupa absolvirea politehnicii, cu tinerii bisericilor din Constanta,Navodari,Corbu dar si unii colegi de birou imi sugerau c-ar trebuii sa fiu “popa”.In sfarsit sub imboldul pastorului meu de atunci fr.Cornel Boingeanu in ’94 am intrat la ITB Bucuresti, sectia F.F.

2. Cum v-ati intalnit cu Bunul Dumnezeu?
Chiar daca m-am nascut in familia primului baptist din Corbu,Constanta al carui nume si pronume le mostenesc Dumnezeu mi-a facut parte si mie de un moment deosebit de cercetare si predare. In primavara lui 1982 la finele liceului dupa ce am ascultat pe banda de magnetofon marturia extraordinara a fr.Gabor de la Oradea am experimentat criza pacatosului ce se simte sub ameneintare iminenta a iadului.Am mers in camera mea si dupa ce mi-am marturisit pacatosenia Dumnezeu mi-a facut parte de o bucurie si incredere de neasemuit.
3. Aveti si doua carti publicate.
Prin harul Domnului am publicat doua volume de poezie crestina:”Crampeie de har” in 2008 si “Reverberatii crestine” in 2010, Actualmente tot ceea ce scriu public sub titlul probabilului al treile volum  “Sperante-n desert”
4. Doua carti pe care le recomandati?
Crestinismul redus la esente ” de C.S. Lwis, Credinta Adevarata de Iosif Ton,etc
5. Dintre eroii Bibliei, in afara de Isus Hristos, pe cine vedeti mai aproape de sufletul dvs?
Imi plac toti eroii credintei adevarate dar cu precadere de David, omul dupa inima lui Dumnezeu care pe langa conducerea poporului si purtarea razboaielor Domnului si-a facut timp sa compuna cei mai frumosi si inspirati psalmi din Biblie.
6. Prima poezie scrisa…
Prima poezie de care mi-aduc aminte cred ca a fost in clasa a treia la un concurs scolar de poezie patriotica si de care bineinteles nu mai stiu nimic.Mai serioas am inceput sa scriu si sa public poezie crestina din 1999, anul absolvirii studiilor teologice la I.T.B. Bucuresti.
7. In timpul liber…
Imi plac foarte mult calatoriile cand am suficient timp si resurse, unde sunt incantat sa admir tinuturi si culturi diferite . Cand timpul si posibilitatile nu sunt suficiente prefer lectura sau sportul.
8. Nu ati ocolit nici zona radioului…
Pentru mai bine de doi ani alaturi de prietenul si ucenicul, Dorian Negoi am realizat o emisiune la RVE Constanta despre Istoria Bisericii Crestine.De peste 3 ani am preluat ca moderator emisiunea in direct “Lumini pste Veacuri” unde impreuna cu invitatii, colegi pastori, discutam despre personalitatile Bibliei.
9. Cum vedeti Biserica din Romania azi?
Eu cred ca adevarata fata a Bisericii lui Hristos nu se poate prezenta dupa metoda lumeasca instand, ci cu rabdare in timp printr-o implicare dupa modelul hristic.
Astazi biserica traditionala in goana dupa vizibilitate si intaietate cred ca a indus o imagine deformata a adevaratei biserici, lasand fara sa vrea bisericilor evanghelice datoria de a prezenta sub proba timpului misiunea si scopurile Bisricii Primare.
interviu realizat de Revista MAPAMOND

Leave a Reply

biroucatalindupu@gmail.com

